Wednesday, March 26, 2008

orange Odessa - oranssi Odessa

This hat was made for myself but although I made it bigger than Grumperina advices is was not big enough for me. The width was ok, but the depth wasn't although I added 2cm to Grumperina's 14. So I gave it to my daughter with the intention to eventually make one for myself with bigger needles. When that will be *sigh*, nobody knows.


Tämän hatun tein itselleni mutta vaikka tein sen Grumperinan suositusta isommaksi se ei ollut tarpeeksi iso meikäläiselle. Leveys riitti, mutta syvyys ei vaikka lisäsin 2cm suosituksen 14cm:iin. Annoin sen tyttärelleni vakaana aikomuksenani jonain päivänä tehdä itselleni isompi isommilla puikoilla. Koska sitten lieneekään *huokaus*, sitä ei kukaan tiedä.



pattern: Odessa hat by Grumperina, found at MagKnits
ohje: Grumperinan Odessa hattu, löytyy MagKnits'istä

yarn: Novita Cocos 46% acrylic / 46% cotton / 5% polyamide / 3% polyester, 50g = 93m, shade 828
lanka: Novita Cocos 46% akryylia / 46% puuvillaa / 5% polyamidia / 3% polyesteriä, 50g = 93m, sävy 828

needles: 3mm 40cm circular, 3mm dpn's (recom. 5mm)
puikot: 3mm 40cm pyöröt, 3mm sukkapuikot (suositus 5mm)

size: adult (turned out child)
koko: aikuisen (lopputulos lapselle)


No comments: